fa | en | ar
  • مردم با فداکاري ، خوشبختي را به هم هديه مي دهند .
  • حضرت علی(ع) ، خود را از پایه ای که داری فروتر آر، تا مردم تورا از پایه ات فراتر برند.
  • قوي ترين اهرم ها، اراده است.
  • حضرت محمد(ص)، جوانی دیوانگی است که پیری درمان آن باشد.
  • هرگز فراموش نکن که شانس تو همان تفکر توست ...
  • شادمانی همه جا پشت در است ، در گشودن هنر است.
  • برای پرش های بلند در زندگی، گاهی لازم است چند قدم به عقب رویم ...
  • فصل بهار روح زمانهاست.
  • خداوند درهای هنر را بر روی دانایان دادگر گشوده است . حکیم فردوسی
  • برایت دعا می کنم که ای کاش خدا از تو بگیرد هر آنچه را که خدا را از تو می گیرد.
  • برو ای زاهد خود بین که ز چشم من و تو راز این پرده نهانست و نهان خواهد بود
امروز: سه شنبه ، ۹ خرداد ۱۳۹۶
پزشکان در یک نگاه بیمارستان آینده آزمایشگاهنمای روبروی روزبخش ماه رمضان

منوی اصلی

جستجوی پزشک

فصلنامه سینا

فصلنامه سینا، سال 10 شماره 25
پاییز 95

آب و هوا

اوقات شرعی

بیماران

تعداد بازدید : 1031

ضمن خوشامد گویی و با تقدیم صمیمانه ترین سلام ها خواهشمند است در طول ایام بستری به نکات مشروحه زیر توجه نموده و در صورت تمایل به توصیه های مربوطه عمل نمایید :

1-در صورت داشتن هرگونه دفترچه خدمات درمانی حتما آن را در زمان بستری تحویل پذیرش دهید تا در زمان ترخیص مجددا عودت داده شود .

2- پس از تعیین اتاق و تخت چناچه با هر کمبود یا مشکلی مواجه شدید مراتب را سریعا به سرپرستاری بخش اعلام نموده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام گردد .

3- برنامه غذایی بیمارستان در ایام هفته مشخص می باشد چنانچه خارج از برنامه مذکور غذای خاصی را طالب بودید سفارش خود را حداقل یک ساعت قبل به شماره 413 اعلام نموده تا از رستورانهای معتبر شهر به صورت آزد تهیه شده و در اختیارتان قرار گیرد .

4- آژانس بیمارستان همه روزه پاسخگوی نیاز مراجعین محترم جهت هر گونه خدمات انتقال شهری توسط خودروهای سواری  و آمبولانس خواهد بود که در این خصوص شماره 255 آماده ارائه خدمات می باشد .

5-مسئولیت اموال و وسایل با خود بیمار و همراهان آنان بوده و بیمارستان در این خصوص هیچگونه تعهدی ندارد .

6- جهت برقراری ارتباط با خارج از بیمارستان با گرفتن شماره صفر امکان دسترسی به خط آزاد میسر می گردد ، همچنین در صورت تماس از خارج بیمارستان نیز با اعلام شماره اتاق بیمار شرایط سهل تری برای مکالمه برقرار خواهد شد .

7- در راستای رعایت مطلوب بهداشت و کنترل عفونتها در محیط بیمارستان جهت انتقال کلیه بیماران به اتاق عمل جراحی از گان و کلاه یکبار مصرف استفاده می گردد .

8-سیستم ارتباط مستقیم بیماران از اتاق بستری با ایستگاه پرستاری ( اینترکام ) در کلیه اتاقها تعبیه گردیده و شما میتوانید با استفاده از زنگ اخبار ارتباط خود را با سرپرستاری بخش برقرار نمایید .

9- بخش نوزادان بیمارستان با شماره تلفن 38515452 همه روزه از ساعات 10 صبح الی 12 ظهر آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی به مادران پس از ترخیص در خصوص نحوه صحیح تغذیه با شیر مادر و واکسیناسیون می باشد .

10- به منظور رفاه حال بیمارانی که در نوبت بستری هستند تقاضا میشود تخت یا اتاق خود را حداکثر تا ساعت یازده صبح  تخلیه فرمایید .


 بیمار گرامی : 

 در لحظات شیرین ترخیص ما را به خاطر امکانات محدود و خطاهای ناخواسته مورد عفو قرار داده  و مطمئن  باشید  که این مجموعه با خلوص نیت و انگیزه های  عاطفی قصد خدمت به شما را داشته لیکن در جهت بهره مندی از نظرات ارزشمند شما عزیزان فرم های  نظرسنجی از طریق  سر پرستاری  بخش در زمان ترخیص در اختیار شما قرار داده میشود تا با ارائه رهنمودهای لازم و طرح معایب و اشکالات بیمارستان مارا در نیل به اهداف مقدس خود یاری رسان باشید .

سیر اجرایی پرونده بالینی بیمار در زمان ترخیص : پس از دستور ترخیص توسط پزشک معالج روند اداری ترخیص آغاز می گردد که مراحل و زمان مورد نیاز به شرح زیر می باشد :

1- تکمیل پرونده  توسط پرستار بخش و کنترل اوراق مربوطه  . ( در حدود 15 دقیقه ) 

 تذکر : پرونده بیماران زایمانی پس از تکمیل اوراق به بخش نوزادان ارسال میگردد ، در آنجا پس از ویزیت نوزاد توسط متخصص اطفال و در صورت صحت کامل نوزاد تشریفات اداری ترخیص پس از اخذ رضایت از پدر نوزاد ادامه خواهد یافت . ( در حدود یک ساعت )

2- ارسال پرونده بیمار به قسمت داروخانه و کنترل داروهای مصرفی و قیمت گذاری توسط بخش مذکور . ( در حدود 15 دقیقه )

3- کنترل آزمایشات و قیمت گذاری توسط آزمایشگاه  ( در حدود 15 دقیقه )

4- ارسال پرونده از آزمایشگاه  به سونوگرافی و کنترل تمامی اوراق پرونده و تنظیم آن توسط منشی ترخیص . ( در حدود 15 دقیقه )

5- ارسال پرونده از طریق منشی ترخیص به حسابدار ترخیص جهت تنظیم صورتحساب بر اساس تعرفه قانونی ( 15 الی 30 دقیقه )

6- انتقال پرونده به قسمت صندوق بیمارستان جهت تسویه حساب که در آن قسمت هزینه محاسبه  شده توسط بانک اخذ گردیده و تایید تسویه حساب بیمار در دو برگ که یکی مربوط به نگهبانی بوده جهت خروج بیمار از بیمارستان صادر میگردد .

 یاد آوری : در مورد بیماران بیمه حتما باید بیمار توسط کارشناسان ذیربط با دفترچه بیمه آن که در ابتدای بستری تحویل پذیرش گردیده است رویت و مطابقت گردد و با وجود فرم تاییدیه کارشناسان بیمه صورتحساب بیمار به صورت بیمه منظور خواهد شد .کارشناسان بیمه فقط از ساعت 9 الی 11 صبح در این بیمارستان حضور خواهند داشت لذا بیمارانی که به دلایلی به رویت کارشناسان نرسیده باشند سیر ترخیص آنان از ساعت 11 صبح به بعد آغاز خواهد داشت .
بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی می باشند می توانند در هنگام بستری با آوردن فرم ارجاع از بیمه های تکمیلی از مزایای آن استفاده کنند .
بیمارستان و زایشگاه با بیش از یکصد پزشک متخصص در رشته های زنان و زایمان ، ارتوپدی ، اورولوژی ، چشم ، گوش و حلق و بینی ، جراحی عمومی ، جراحی مغز و اعصاب ، جراحی فک و صورت ، جراحی پلاستیک  و ترمیمی  و داخلی قلب و عروق آماده پاسخگویی به مراجعین می باشد ، همچنین بخش های اورژانس ، I.C.U ،زایشگاه ، N.I.C.U T آزمایشگاه ،تخصصی ، پاتولوژی ، رادیولوژی ، سونوگرافی ، و درمانگاه تخصصی بیمارستان جهت کلیه بیماران سرپایی اعم از آزاد و بیمه های خدمات درمانی ، تامین اجتماعی ، کمیته امداد ، و نیروهای مسلح دایر و آماده ارائه خدمات میباشد .